Sport to zdrowie

10592274_560143160757171_1159722750_nCały świat obiegła ostatnio moda na zdrowy styl życia, ekologiczne jedzenie i bycie fit. Trend ten jest promowany zarówno przez lekarzy i dietetyków, jak i przez liczne gwiazdy i cele brytów. Jest to wspaniałe zjawisko, ponieważ zaraża wiele osób, młodszych i starszych. Wiele mówi się także o tym, jak ważny jest w naszym życiu sport i, że każdy z nas powinien zdecydować się na jakąś dyscyplinę. Nie muszą być to sporty wyczynowe. Wystarczy, abyśmy codziennie wybierali się na dłuższe spacery z psem lub jeździli na rowerze.
Sport jest nam niezbędny nie tylko po to, aby zachować szczupłą i zgrabną sylwetkę na długie lata, ale również ma ogromny wpływ na nasze zdrowie.
Bardzo pozytywnym trendem jest obecnie walka z całorocznymi zwolnieniami z zajęć wychowania fizycznego w szkołach. To właśnie dzieci są najbardziej zagrożone otyłością i to one najbardziej cierpią z tego powodu. Dobre nawyki należy wpajać młodym ludziom już od najwcześniejszych lat ich życia, aby potrafili je oni wykorzystywać również w swoim dorosłym życiu.

Piękne paznokcie już dziś

10596201_560143110757176_42586331_nPiękne, zadbane dłonie ? wiele kobiet o tym marzy, ale niestety nie każda może to mieć, bo niestety dłonie bardziej niż inne części ciała narażone są na działanie różnych czynników, w wyniku, czego trudniej jest nam o nie zadbać, a łamiące się paznokcie są problemem naprawdę wielu kobiet.
Dbanie o paznokcie jest dla kobiet ważne, ponieważ żadna z nas nie lubi ukrywać swoich dłoni, wręcz przeciwnie malujemy paznokcie i chcemy się nimi chwalić, jak to tylko możliwe.
Mówiąc o paznokciach warto przede wszystkim wspomnieć o naturalnych metodach ich wspierania i regeneracji. Zanim zastosujemy kupione w sklepie odzywki spróbujmy stworzyć takie z naturalnych składników. Szczególną uwagę warto przede wszystkim zwrócić na oliwkę do paznokci, którą robi się z olejku rycynowego, oleju z pestek malin, gliceryny, maceratu aloesowego i olejku herbacianego. Takie połączenie należy wmasowywać w paznokcie raz dziennie. Już po tygodniu zauważymy znaczącą różnice, paznokcie staną się twardsze i nie będą tak pożółknięte jak wcześniej. Trzeba jednak systematyczności, żeby efekt był naprawdę zaskakujący.

Jak połączyć ćwiczenia cardio z treningiem siłowym?

10596254_560143124090508_791526118_nJeśli decydujemy się na trening, warto by każdego dnia nasze ćwiczenia miały inny cel. Raz lepiej postawić na spalanie, raz na rzeźbienie. Co zrobić jeśli jednak nie mamy czasu na takie rozłożenie treningów?
Zawsze możemy połączyć ze sobą różnego typu ćwiczenia. Warto jednak zachować odpowiednią kolejność i proporcje, które pomogą nam uzyskać oczekiwane efekty. Ćwiczenia, które pomogą nam spalić kalorie to tak zwane cardio. Przyspieszają metabolizm i gwarantują intensywniejszą pracę organizmu nawet po treningu. Jeśli łączymy je z ćwiczeniami siłowymi warto najpierw wykonać trening cardio. Może on być formą rozgrzewki, jednak powinien trwać przynajmniej 20 minut. Dzięki temu nawet podczas rzeźbienia sylwetki nasz organizm będzie spalał kalorie.
Treningi nastawione na różne partie ciała czy na zapewnienie innych efektów możemy ze sobą łączyć. Jeśli zastosujemy się do prostych zasad nie zmniejszy to efektywności żadnego rodzaju ćwiczeń.

Największe mity o odchudzaniu

10596201_560143110757176_42586331_nOsoby, które chcą zmienić swój styl życia oraz zyskać piękną sylwetkę zwykle stosują się do rad lub stereotypów, które w rzeczywistości tylko im zaszkodzą.
Pierwszym z tego typu przekonań jest niejedzenie po 18. Jest to mit, ponieważ pora koalicji to kwestia indywidualna. Powinniśmy jeść około 3 godzin przed snem. Kolejnym błędem popełnianym przez wiele osób jest po prostu brak posiłków. Głodówka nie jest dobrym rozwiązaniem. Po pierwsze wyniszcza organizm. Po drugie, może spowodować, że tłuszcz będzie magazynował się na zapas po posiłku, gdyby następny miał nadejść próżno. W konsekwencji zamiast schudnąć możemy przybrać na wadze. Mitem jest również to, że makaron i ziemniaki tuczą. Tymczasem tuczące są dodatki do nich: tłuste mięsa czy ciężkie sosy.
Utrzymanie zdrowej, zgrabnej sylwetki jest wbrew pozorom proste. Wystarczy stosować się do kilku wskazówek i unikać rad, które w rzeczywistości mogą wpłynąć niekorzystnie na nasze zdrowie i sylwetkę.

Dietetyk- czyli jak wybrać dietę adekwatną do potrzeb danego organizmu

10590003_560143120757175_1437243842_nOdpowiednia dieta bez wątpienia stanowi bardzo ważną rolę, ponieważ to właśnie dzięki niej nasz organizm może otrzymać wszelkie substancje odżywcze, które są niezbędne do poprawnego funkcjonowania. Jak wiadomo każda osoba posiada indywidualne preferencje żywieniowe oraz odmienne potrzeby na uzupełnianie poszczególnych składników. Chcąc dobrać dietę adekwatną do własnych potrzeb zdecydowanie warto zdecydować się na pomoc dietetyka, który doskonale zdaje sobie sprawę, w jaki sposób zaproponować najskuteczniejszy program żywieniowy. Dietetyk jest w stanie pomóc zarówno młodym mamom, osobą odchudzającym się, jak i alergikom potrzebującym odpowiedniej diety. Warto pamiętać jak ogromne znaczenie ma dla nas prawidłowa dieta, która niewątpliwie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Dietetyk jest osobą, która doskonale zdaje sobie sprawę, które produkty oraz w jakich ilościach są w stanie zagwarantować oczekiwany rezultat. Bez wątpienia warto zatroszczyć się o swój indywidualny program żywieniowy, ponieważ zapewnia on najlepsze rezultaty.

Regularne badania kontrolne- czyli jak nie dać zaskoczyć się chorobie

10592274_560143160757171_1159722750_nPodczas codziennych trosk często zwyczajnie nie mamy czasu, aby zatroszczyć się o własne zdrowie oraz zastanowić się jakie procesy mogą aktualnie zachodzić w naszym organizmie. Każda osoba musi zdawać sobie sprawę, jak istotna jest świadomość o aktualnym stanie swojego zdrowia, a co za tym idzie zdecydowanie warto wygospodarować sobie trochę czasu na zrobienie badań kontrolnych, które mogą zapobiec rozwoju danej choroby i uświadomić nas, jakie działania należy w danej sytuacji podjąć. Jako dojrzali udzie bez wątpienia powinniśmy zdawać sobie sprawę ze stanu własnego zdrowia, ponieważ zaniedbane teraz może przypomnieć sobie o nas w przyszłości. Badanie kontrolne należy wykonywać regularnie, czyli przynajmniej raz na pół roku. Warto zdawać sobie sprawę, że wizyta u lekarza wcale nie zajmuje tak wiele czasu, jak mogłoby się wydawać, a niewątpliwie jest w stanie zapobiec przykrym doświadczeniom. Poza tym badania warto także wykonywać dla własnego tzw. spokoju, ponieważ nie da się ukryć, że łatwiej jest funkcjonować ze świadomością, że stan naszego zdrowia spełnia wszelkie oczekiwania.

Szpinak- dlaczego jest tak zdrowy

10592022_560143157423838_722763178_nJak wiadomo nie od dziś szpinak jest źródłem wszelkich niezbędnych składników odżywczych, a co za tym idzie na pewno nie bez powodu panie przedszkolanki zmuszały nas do systematycznego spożywana tego wynalazku, który jak wiadomo nie każdemu przypadł do gustu. Jak się jednak okazuje kluczem do smacznego szpinaku jest nie innego, jak tylko prawidłowe przygotowanie, ponieważ szpinak w połączeniu ze śmietaną, czosnkiem oraz preferowanymi przyprawami stanowi naprawdę pyszną potrawę, a co za tym idzie zdecydowanie warto wzbogacić organizm jego właściwościami. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać, iż szpinak jest bogatym źródłem składników odżywczych, takich jak beta-karoten, witamina C, potas, żelazo i kwas foliowy, a co za tym idzie ma ona bardzo dobry wpływ na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. Ponadto jak zauważono szpinak doskonale zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów oraz miażdżycy, a związku z tym warto spożywa go już od najmłodszych lat. Zdecydowanie warto wzorować się na doskonałych przepisach, dzięki którym na bazie szpinaku możemy zapewnić sobie smaczny i zdrowy posiłek.